torsdag 31 januari 2013

Inställt besök och utebliven storm

Jag gick hela dagen igår och väntade på stormen och ovädret som SMHI varnat för men det var oförskämt fint väder hela dagen och idag har det än så länge inte kommit någon storm, himlen är blå och det fläktar nästan inte ens friskt.

Christian skulle komma på kvällen och sova över så jag räknade bara med att hinna rida en häst. Jag var förbi Stall Rogstorp och hämtade upp en sadel på öppet köp, en Claridge house 16,5'' Wide. allroundsadel mot hopp. Så jag började med att prova den på Amanda. Låg ok, men kunde nog tillochmed varit lite vidare i bommen. Men när jag spände sadelgjorden så åkte den direkt fram, tror det mest berodde på att sadelgjordsstropparna låg så långt bak. Så jag får åka och lämna tillbaka den idag.

Så sadlade med gamla sadeln och red i paddocken. Lilltjejen var duktig idag och ganska pigg och framåt. Travade på i nedsutten trav och visst söker hon sig ner och är mycket lättare att få i en låg form. Galopperade sen och det är så svårt att se vilken galopp hon har när hon är så bra på förvänd galopp :p I vänstergaloppen så ville hon rusa iväg i fattningarna. Försökte även jobba lite på att få henne att stå stilla, hon är lite otålig, så så fort hon började smyga fram fick hon jobba istället, Trav och galopp, ville få henne att inse att stå stilla innebär att hon inte behöver jobba. Vet inte riktigt om hon fattade, inte förren hon trodde det var dags att släppa av matte. :) Jobbade en hel del på volterna. ca 45 min

När jag kom in från stallet ringde jag till Christian för att fråga om han ätit något eller om jag skulle fixa till något. Men det visade sig att han var ganska slutkörd efter ett par hektiska dagar på jobbet och helst stannade hemma för att avsluta kvällen tidigt. helt ok för min del, var oxå på väg tidigt i säng. Vi får ses till helgen istället.

2 kommentarer: