fredag 25 januari 2013

Monsterponny & dressyrprinsessa

Jag har en Miss Hyde dr Jekyll ponny ;)

Torsdag:

Började med att Linnea och hennes kompis fått för sig att de ville rida, barn är härliga. Kompisen som jag tidigare upplevt som väldigt försiktig och lite rädd av sig, sa att hon skulle trava och galoppera och tyckte inte alls att jag behövde leda. när jag sa att det kanske är bäst i början för hon har ju inte ridit tidigare svarade hon käckt att hon hade visst ridit - en gång ;) Hon fick skritta lite medan jag ledde och det gick bra. Sen kom hennes pappa och då tappade även linnea intresset och gick in.

Efter det red jag i sommarhagen på lilla Amanda. hon är helt fantastiskt, när jag sitter ner i traven länger hon på stegen och får fart under galoscherna och går som en riktig dressyrprinsessa! hm tja igår hade hon väl lite mer fart än en dressyrpinsessa, började mer ana hennes travaranlag, men hon börjar söka sig ner och jobba med ryggen och mjuknar i handen så det är en fröjd. Lite antydningar och sträckor här och där i form :)

det lutar i lite i sommarhagen men hittade en plätt där det inte var gropigt eller isigt och det kändes som riktigt bra underlag. Travade på en åttavolt och sen galopp på en stor volt. Trodde att lilltjejen skulle busa i galoppen, bocka och dra hemmåt så förberedde mig på det men hon var så duktigt tjejen! Galopperade lungt och fint på halva volten - uppförsbacken och sen saktade vi av och travade den delen som lutade neråt.

Såg en mindre lastbil som kom längre bort på vägen som går brevid sommarhagen och att den saktade ner. när den kört iväg såg jag två hästar från stallet som var minst sagt skräckslagna. hoppade omkring och slängde sig hemmåt. De hade fått syn på monsterponnyn på ängen ;)

Red i ca 40min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar