måndag 22 september 2014

Hubertusjakt - helgen 38

En till snabb helg och det kändes som sommarens sista - med lite varmt och gött väder med sol på dagarna och lite kyligare på kvällarna.


Fredagen passade jag på att klippa mig, så skönt att få lite "normallångt hår". Jag tror att jag ska skriva ett eget inlägg om hur mycket jag ogillar långt hår som bara är i vägen och som pojkvännen lägger sig på. Speciellt när det blir så långt att det inte ens är ur vägen när man har tofs. Nej tacka vet jag halvlångt hår som är lite mer praktiskt.








Lördagen blev det jobb ute, harvade paddocken igen, plockade lite sten & rev upp grästovor. Försökte även gräva ner markduken som sticker upp på sina ställen men den kom upp igen när jag harvat. Paddocken börjar se fin ut men det kommer hela tiden upp sten - troligen behövs det fyllas på grus eftersom det hela tiden kommer upp både markduk och stenar. Sen trimmade jag lite mer i stora sommarhagen med röjsågen, tog ner slyt i bortre delen och får se om jag orkar ta lite mer av det förvuxta gräset. På kvällen red vi ut med grannen och en vän till honom. Victoria red jossan och jag amanda, vi kom ut lite senare så det blev ganska mörkt. Red åt höger ute på asfaltsvägen fram till Björbäck och strax efter upp på en väg/traktorväg till höger. Följde man den kom man runt och ner vid en grusväg närmare hemma hos oss. Det tog ca 1½h.

Söndagen var vi iväg på hubertusjakt Hanna red Jossan och jag Amanda. Vi hade tur med vädret då de sagt att det skulle regna men det var uppehåll och jag hade tyvärr klätt på mig lite för mycket istället och blev ganska fort varm. Amanda fick kämpa på bra för att hänga med de stora hästarna men hon gjorde det bra. Trots en del stora backar och mer trav och galopp än vad man trott när man läste beskrivningen. Kul var det iallafall och Jossan taggade till även om hon vägrade att hoppa dedär hemska pallarna de gjort hinder av på grusvägen. Väl hemma vid 15 tiden var det raklångt läge i fåtöljen som gällde och sen kom regnet...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar