torsdag 18 september 2014

Irriterande kväll

Jag försökte rida med en övermogen finne i troslinningen igår (den nedsuttna traven blev kort och plågsam) typiskt för Jossan kändes otroligt fin och energisk. Så det blev ett kortare pass än planerat.


När jag röjde i stallet senare fick jag en sticka i lillfingret som kändes men inte syntes i det skumma ljuset. En irriterande kväll!


En ljusglimt är att dottern uppskattade min mat, jag hade gjort en biffstek i ugnen dagen innan - trodde den skulle bli för torr då den fått gå upp till 76C - när den egentligen bara skulle till 71. pepprad med svartpeppar, vitlökspulver, örtagård, stog och göttade till sig i kylen och kom ut finskuren överraskande god. Till det rösti - råriven potatiskaka stekt i stekpanna med lök och gräddsås gjord på spadet av steken + broccoli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar