måndag 1 september 2014

Inflytt, FB & annat

Läste på en FB sida att de tyckte deras son skulle bli så stor som skulle börja på förskolan. Kom att tänka på att jag senaste tiden nästan hajar till varje gång Linnéa kommer till mig, hur stor och "vuxen" hon blivit - hinner man någonsin med som förälder? 11 år! Imorse så gick hon upp själv och var uppe kl 6. Satt och åt frukost när jag väl kom upp ur sängen efter en kort snooztid och kvällen innan hade hon gått och lagt sig själv kl 22 utan att jag sagt något!


Det är små saker på vägen, som att byta från barntandkrämen till ungdom och från ungdom till vuxentandkräm som hon gjorde för någon månad sen. Men man noterar dem inte så mycket utan märker det först när massor ändrats. Vilket gör att man får en mindre chock när man börjar tänka på det :)


I fredags flyttade vi hästarna & Christian lämnade sitt hus - något motvilligt kändes det som, efter att vi hade städat högt och lågt både hos honom och hos mig. Så äntligen hade alla flyttat in, även om vi är långtifrån inflyttade. På torsdagen lyckades jag packa upp och tömma alla lådorna i köket och få iordning så man kan laga mat, vilket kändes som en vital sak för att känna att man är på plats. Det blir lite tråkigt i längden att leva på pizza och färdigmat i micron. Stallet tömdes oxå och diverse förråd, tyckte jag hade lite saker men hua det blev ganska många vändor. Vinterdäcken var bland det sista jag hittade.


Det käns som katterna trivs väldigt bra -bättre än i Christians hus där de kändes lite mer oroliga och irriterade på varandra. Mina tre katter har funnit en plats i Christians och min säng och ligger och sover där långa stunder på dagarna. Luna är i lilla garderoben med sina kattungar och får komma ut på dagarna, hon ville bara flytta på dem när de började bröta och lägga in golv i barnens rum. Barnen som nu fått nytt fint parkettgolv! Det blev väldig skillnad mot den tråkiga gråa laminatmattan. Nu är det bara nya tapeter kvar. Kasper är nog den som kanske känns minst hemma, men han flyter omkring, någongång på söndag natt/morgon lyckades han smita ut och Victoria blev såklart väldigt orolig. Men han kom tillbaka på Söndagkvällen - som väntat.


Hästarna mår nog oxå bra i sin hage, amanda är lycklig över all mat och Jossan är som ett plåster på henne. Jossan var lite orolig när Victoria tog in henne i stallet och brötade runt men skyller mer på handhavandefel då Victoria lät Jossan göra lite som hon ville och då tror jag hon tog tillfället i akt och gjorde det. Hästarna hade nog gärna gått in i stallet men det är fortfarande ganska milt väder även om vi haft någon frostnatt och på dagarna när det är sol blir det uppåt 20 grader och när det regnar runt 13-16grader. så de går utan täcke. Jossan får lite tillskottsfoder medan amanda börjar mer och mer likna en boll. Dags att börja motionera!!


Svenne - bonden i "granngården" kom förbi igår och harvade upp paddocken som det vuxit väldigt mycket gräs i, det förfaller snabbt när man inte underhåller. och nu ser den ok ut även om det ligger mycket grästovor som vi får försöka få ut.


Ja och så har jag börjat lägga till några fler vänner på FB - dvs använda den som vanligt igen istället för att bara ha den för företag & andra sidor. Mycket för att jag bibehålla kontakten med min fd hyresvärdinna, kommer sakna henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar