fredag 10 oktober 2014

Älskade lilla ponnie

Jag vill ha en Ponnie i D ponny storlek? Kan man ge en B-ponny tillväxthormoner?


Lilla Amanda hon är verkligen en sån häst som är rolig att rida varje dag! och hon kommer troligen snabbare att ta sig upp till Grand Prix än den stora röda :p


Jag red barbacka i paddocken igår, känns som hon går bättre när man rider utan sadel eller kan det var för att ryttaren får se till att ha lite bättre balans? Men galoppen är svår barbacka, vet inte om det är jag som är för oföljsam. Men hon är väldigt ovillig att galoppera med mig på så vi avslutade med lite galopp på egen hand, men då tappade hon lite energi och jag fick jaga på lite extra. Vi travade mycket och jobbade med öppnor i trav på nedre långsidan, paddocken lutar lite så det känns mest naturligt att göra dessa övningar på nedre långsidan. Skritt emellanåt. det gick bra, vänsteröppnan blev bäst - men det kändes som mest krångel innan den satt. högeröppnan är mer jämt bra men får inte riktigt till dedär riktigt bra stegen.



Tyvärr har jag insett att sadeln har börjat ligga lite i bakvikt eftersom hon har rundat sig om magen - trycker fram sadelgjorden och sadeln. och antagligen även lagt på sig över manken. och man ser att det börjar bli två avtryck från bakre delen av sadeln på hennes rygg. Så nu ska jag köpa en sadelpadd som höjer sadeln bak och hoppas att hon ska magra av lite till vintern :)
Det blir en http://www.horsemeup.se/index.php/pro-balance-pad.html som jag hittade billigast på horsemeup. får se om den funkar men det låter ju bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar