fredag 17 oktober 2014

Två uteritter

Vet inte vad jag gjorde igår, men jag hann med mer än vanligt så länge det var ljust. Red först Amanda på en uteritt. mot Hult - började med att skritta fram för hand till svackan av backen. Tänkte att hon skulle få värma upp efter att ha stått ute och varit blöt, hon skakade lite i stallet men inte så mycket. Tog sen grusvägen till vänster och grusvägen förbi Åkes ranch - de hade flyttat kor till höger om grusvägen så jag undviker nog den med jossan då korna var stora och nyfikna. Galopperade och travade en hel del fram till stora vägen via grusvägen igen. och sen asfalten hem igen. - hoppade av och ledde henne sista biten hem. Vi klarade oss från regnet, lite duggande bara.




Väntar på sadelpadden från horsemeup, jag hade hoppats att de skulle ha den i lager så jag kunnat hämta den direkt men det var tydligen beställningsvara :p så den kommer inte förren nästa vecka.


När jag kom hem med Amanda så var det fortfarande väldigt ljust ute, så släppte ut henne och tog in Jossan och på med hela reflexmunderingen - förrutom reflexvästen som jag glömt i grovhallen och var för lat för att hämta. Red bort till Sannums byväg och mot sandvägen, men istället för att ta den så blev det lite utforskande tog vänster vid korsningen och hamnade vid Steward ranch, vågade inte rida till slutet av vägen då det var en hund som skällde vid sista gården, vände sen och red till höger i korsningen in på en traktorväg - hamnade på en stig med mycket vattenpölar så det blev träning att gå i vatten vilket hon gör väldigt bra - även om det inte är helt frivilligt. ute i ca 1h. Det hann mörkna lite innan vi kom hem men det var långtifrån kolsvart. Antagligen sista dagarna man kan njuta av ljus på vardagskvällar :p


Är iallfall nöjd för jag såg att båda två kom ut från lösdriftshallen imorse - de har vett och kan tydligen samsas under tak när det regnar ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar