måndag 27 oktober 2014

Helgen v 43






Lördagen:
Var iväg på lite småärenden, hämtade paket och köpte hästfoder på ale ridsport, en säck Krafft groov 125 blev det.


Tvättade hästtransporten med högtryckstvätten + två bilar - gjorde ett hafsjobb där jag bara blåste av dem, men det blev iallafall en nyans renare.


Senare flyttade jag kvistar och grenar och frigjorde stockar som Amanda skulle få dra, det är blött och lerigt i bortre ändan av sommarhagen :p.


Söndagen
Snaggade jag Jossans svans - och kan härmed utse mig till världens sämsta frisör. Klippte av den rakt av med fläta i - och den blev betydligt kortare än jag tänkt mig ... hm jaja den växer väl ut den oxå.


Uteritt Jossan - Lyckades undvika regnskurarna, red mot sandvägen (sannum byväg) red en sväng vid sandtaget och hittade en stor vattenpöl så vi passade på att öva vattenhinder och testade att trava och galoppera igenom. Galoppen gick sådär, jag är för oföljsam och håller lite för mycket i tyglarna och jossan tog en del stora språng som gjorde att jag flög i sadeln och ryckte henne i munnen :p När vi fortsatte på sandvägen så stötte vi på ett gäng jägare vid kraftledningen så då vände jag och red tillbaka över hästhagen - provade att rida in i skogen men kom ut vid hästhagen igen och red asfalten tillbaka.


Amanda fick dra stockar, det gjorde hon riktigt bra, lite nervös precis när vi började och draglinorna kommer åt hennes bakben, men sen gick det jättebra. skuttade till någon gång när det skramlade till mer än vanligt men annars skötte hon sig idealiskt. Jag lyfte på saxen och fick henne att flytta runt och även backade jättebra. drog hem 6 stockar i lite olika dimensioner. Det var lerigt :p jag skulle behöva lite tips och råd om tex var man gör av saxen för att få med den. och för att stapla veden på ett bra sätt vid avlastningstället.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar