tisdag 7 oktober 2014

Ponnyn strejkar

Igår - Måndag - strejkade ponnyn! När jag skulle hämta henne i hagen vände hon och travade iväg. När jag började gå efter henne sprang hon ännu snabbare! Varpå jag jagade iväg henne. Vill hon inte komma får hon springa. De sprang in i skogshagen och jag efter...


Men strejkaren satte sig själv i ett väldigt dåligt förhandlingsläge när hon drog med sig kompisen in i paddocken. Jag stängde till och sen fick båda busfröna ränna runt tills de blev trötta - vilket tog ett tag. Båda blev uppvärmda iallafall. Ponnyn stannade efter ett antal galopprepor runt och flåsade och jag fick sätta på henne grimman och hon följde snällt med in i stallet.


Sen blev det ett barbacka skritttur i skogen - försökte hitta någon bra väg bakom gården men tycker att jag hela tiden hamnar i mossor och ställen med sankt underlag - så fick vända och rida tillbaka igen. var ute i ca 45min. Pigg och framåt var hon trots motionen innan.


Fixade sen med höhäcken och blev lite nedkyld så Jossan fick vila.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar