fredag 31 oktober 2014

Tappsko helvetet

Ja nu har Jossan dragit av sig sina skor två gånger, och jag anar varför, övergången mellan skogshagen och de små "vinterhagarna" går över brännäslemarken och över fd gödselstacken  och den marken är väldigt mjuk & sank.  Jag har sett hur hon tar sig fram med jämfotahopp :p


Igår hade hon dragit av sig Höger fram igen. Suck. och hon lyckades innan jag hann stängsla av skogshagen och övergången - eftersom jag redan tidigare insett att det är nog där problemet är.


Sen är det säkert för att hon går ute hela tiden nu och hovarna får inte samma tid på sig att torka upp - ett problem med lösdrift.


Det var iallafall helt underbart höstväder igår, krispigt, vindstilla och soligt. höst när den är som bäst. Jag började med att trimma under hagarna med röjsågen. Stängslade sen om så nu har de tillgång till paddocken, de två små hagarna och lösdriften.


Jag skulle ridit ut med grannen men så upptäckte jag tappskon. Inna hade jag ridit amanda som kändes lite seg, men som gjorde väldigt fina och lite mer samlade galoppfattningar från trav. Hon blev svettig.


Fick även hem en halmbal - storbal från bonden, 350kr, fast jag tyckte den var väldigt grå och tråkig i färgen, den dammade iof inte men vi får väl se om han inte har bättre halm så får jag nog försöka få tag på annan någon annastans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar