onsdag 8 oktober 2014

Sträckt mig i nacken

Det värsta är att jag kände mig bra när jag gick och la mig, imorse när jag vaknade var hela högra sidan av nacken stel och jag kan knappt vrida huvudet åt vänster. Ajaj. jag måste ha sovit dåligt :p




Igår - tisdag blev båda hästarna motionerade, först Jossan på en uteritt bort till sandvägarna. Det blåste och regnade om varannat. Men hon kändes inte så på tårna, mer framåt på ett positivt sätt. Det blev en hel del trav och galopp på sandvägen, någon skrittpaus. Sen skrittade vi en bit på traktorvägen men vände när vi kom till ett gyttjehål. Var ute i ca 1h och det hann bli mörkt innan vi hann hem igen.


Amanda blev tömkörd i paddocken. Kändes jättefin. Pigg framåt och sammarbetsvillig, tog lite galoppfattningar på volt och även om hon fattade fel ett par gånger så kändes det som att hon fattar lite mer i samling än på att slänga sig framåt i full fart. Tog även lite öppnor i trav på slutet längst med långsidan, jobbigt men hon var mycket fin.


Passade även på att mocka i lösdriften och fylla på höhäcken & fylla på vatten, lite pyssel är det med lösdrift även om man inte behöver göra allt varje dag. De har stått och ätit en del och eftersom taket inte räcker hela vägen över rumpan så var de lite blöta på bakdelarna :) Men det känns inte som jag behöver täcka dem än på ett tag om inte kylan slår till ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar