onsdag 15 oktober 2014

Uppdatering - klinik & uteritt

Ja nu är ponnyn iallafall vaccinerad, så skönt att ha nära till kliniken även om ponnyn inte var så sammarbetvillig, hon kände antagligen på sig när jag stegade ut i hagen lite småstressad och skulle fånga in henne, då sprang hon åt andra hållet. Så hon fick springa lite i hagen - visade att hon minsann kunde hoppa jättefint över diket. Tillslut stannade hon och jag lastade in Amanda 18:50 - såg att jag var sen, framme strax efter 19, fick vänta lite och sen fick hon sin spruta - note to myself - lampan inne i transporten funkade inte. Kliniken sparade det i sin dator och jag kunde komma in när jag hittat mitt pass någonstans i flyttlådorna :)


Räknade och såg att jag den första höbalen räckt i ca 2 veckor, de fick lite mindre i början, så enligt beräkningarna men igår fyllde jag med två "kakor" och imorse var det nästan slut så slängde i tre kakor till, i denhär takten lär ju inte en bal räcka en vecka! :o jaja får väl blanda i lite halm sen


Jossan fick en uteritt igår red bort förbi travbanan, genom skogen och upp till höger längst med grusvägen, vände efter backen och red tillbaka igen, en del trav och galopp - lite het låg nästan på och hade en himla energi i rumpan ;) :)
F
För övrigt hann/orkade jag inte göra så mycket mer, Linnea lagade mat som var klar när jag kom in! sånt gillar vi ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar