söndag 24 februari 2013

Däckad

Fy har ju haft ont i halsen hela veckan men inte känt mig dålig på något annat sätt så har som vanligt gått till jobbet. I fredags började jag nysa och snora och när jag kom hem på fredagkvällen däckade jag i soffan - förutom att jag hade intag och kvällsfodringen. Det är bara att släpa sig ut till stallet.

Igår var jag oxå mer eller mindre däckad. Tog en alvedon vid 14 tiden och släpade mig sen ut till stallet och fick hjälp av Linnea. Måste träna upp henne bättre så hon kan göra detta utan mig :) Sov till och från på soffan hela dagen och jobbigt när man får ont i axlar och nacke för att man legat för mycket men ändå inte känner sig redo att stiga upp och göra något.

Fick tyvärr hoppa över födelsedagskalaset hos Lollo och har bara träffat Christian väldigt kort.

Idag söndag känns det bättre. Snorigheten har blivit värre men känns som tjockheten i huvudet har släppt. Rinnig och täppt näsa kan jag hantera men att känna sig förstoppad i bihålor, hals och tinningar är inte lika kul. Tror till och med att jag ska försöka släpa ut och motionera hästarna.

Amanda hade lyckats dra ner halva deras hage igår. Tror att hon antagligen när de tagit in Jossan så har hon vevat med benen eller liknande och fastnat i staketet och drog ner det. Rebecca kom in och sa till att hagen måste fixas, så det blev att släpa sig ut igen. Plastpinnarna var bara plockepinn om ens det kvar. och hade gått av vid fästena. så metallpiggarna sitter kvar i den stenhårda marken. Vi fick ta hinderstöden och fixa till hagtråden med. Hoppas hon håller sig på plats idag! har lite utkik från fönstret :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar