tisdag 12 februari 2013

Vad gör ICA?

Vad håller ICA på med?

Jag har haft Shopexpress hos Coop i ett antal år och det har fungerat jättebra. Faktiskt en anledning till att man som oftast väljer coop framför någon annan affär när man ska handla.

Sen skaffade jag även shop express på Willys.

Så sist men inte minst fick jag äntligen tummen ur och skaffade på ICA, jag handlar ganska ofta på ICA och har redan ICA kort. Men oftast blir det småköp. Men så har båda de två ICA affärer som jag besöker mest shopexpress så för ca två veckor sen så ansökte jag om shop express i den ena ICA butiken (421) . Fick skriva på en ansökan i förbutiken som iof inte var för avancerad. De lånade mitt kort och på några sekunder var det klart att handla - trodde jag. När jag kom till den andra ICA butiken (angered) som jag ofta stannar till vid tog jag och drog mitt kort för att hämta ut en handscanner. Men till min förvåning så fungerade det inte. Jag fick gå till förbutiken och efter en stunds väntan fick jag reda på att jag inte var registrerad i deras butik. Så jag fick fylla i en till exakt likadan ansökan som i första ICA affären och på nytt fick de låna mitt kort och så var det klart. Igen. Jag kan säga att jag kommer inte att ansöka om shopexpress på alla ICA butiker jag handlar i, det finns liksom ett par stycken i Göteborgstrakten. Väldigt konstigt att de inte kan samköra sina register som COOP och Willys, nej ICA detta får ni bakläxa på.



En annan sak jag reagerade starkt på när det gäller ICAS egna utbud var denna falukorv som fick följa med mig hem. Men den hade inte fått följa med om jag läst texten nogrannare innan jag köpt den.

Mild och Söt i smaken. Nej för mig är inte en Söt falukorv något jag vill ha. Jag kan bara anta att även andra falukorvar har sötningsmedel i sig. Men det är inte något som utmärker sig för hur en falukorv ska smaka i min värld. Så Tack men nej tack till ICAS söta falukorv.



Jag köpte även ICAs vaniljvisp för första och sista gången. I vanliga fall köper jag alltid mildas vaniljvisp som är så god att man kan äta den utan tillbehör.



Men denna vaniljvisp var faktiskt äckligt sötsliskig. Inget som föll mig i smaken och den kommer inte få följa med mig hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar