fredag 15 februari 2013

Inte ok paddock

Kan konstatera efter gårdagens ridtur att när jag har tyckt att våran paddock trots allt är ok att rida i, så kan jag omvärdera den och säga att den för tillfället inte alls är ok att rida i.

Nya medryttaren Alma 2 hade Amanda och eftersom jag blev lite senare än planerat till stallet så hjälpte Lotta dem tillrätta. Jag svängde förbi christian och hade köpt en motorvärmarsladd i alla hjärtandags present, mest på skoj :) Tänkte även hämta upp chipsen som blev över från kalaset, men han hade redan varit förbi min stuga och lämnat chips och en bukett tulpaner. Han är bättre på detdär med romantik än jag. Så jag fick skämmas lite igen. Medryttaren red i paddocken. Vill adoptera den tjejen, hon utstrålar sån lycka och det sista hon sa innan de åkte hem var att det varit så roligt! :D

Jag red bort till säves paddock på Jossan och fick sällskap av Jenny/rocky. strax innan vände de och red tillbaka. Jossans skrapsår på höger bak var lite svullet även idag och såg ut att ha varat lite så ville inte rida fullt ut i paddocken - speciellt när de saltat. men var tvungen att provrida ett par varv. Orkade inte sitta av eller försöka få på ljuset som satt på en av stolparna som står på lite avstånd från staketet. Lite orolig för att hon skulle bajsa då man är tvungen att mocka ut och jag var inte sugen på att sitta upp och av på det nya otäcka stället :) Jossan var taggad, tyckte det var lite otäckt men skötte sig ändå bra. Paddocken var lite djup på sina ställen men vilken skillnad det var på jossans trav. Från den smygande traven där hon står emot som jag får kämpa med i våran stenhårda paddock till denna trav som var mer framåtbjudning på gränsen till för mycket och med stora yviga rörelserd är hon tog för sig. Travade ett par varv åt vardera håll och skrittade sen hem igen och inser att jag kommer inte rida något mer i våran paddock så länge det är fruset.

Hemma igen tvättade jag rent såret med ljumet vatten och bomull. såg inte djupt ut och såg inte så illa ut när jag tvättat så får hålla tummarna för att det läker snart.

Imorse lämnade jag in Majsan för kastration, ska snart hämta henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar