onsdag 20 februari 2013

Jobba, jobba, jobba

Japp nu är det jobb som gäller både hemma och på jobbet.

I måndags var två kollegor sjuka, förkylningar och influensa. Det märks tydligen i en grupp om fyra + chef. Igår var Eva fortfarande sjuk och idag var Eva sjuk och Peter borta på förmiddagen. Dvs jobbhögen hopar sig. och i helgen släpptes en ny release av vårat mest använda applikation på IT - vårt ärendehanteringssystem. Så det är bara att jobba, jobba, jobba. Men dagarna går fort när man har fullt upp.

Igår red jag Jossan i säves paddock igen. Det blåste en svinkall nordanvind som verkligen gick genom ben och märg. Tog på mig min vindjacka ovanför fleecejackan klokt nog. Det var bra någon minusgrad och efter Måndagens slaskväder med regn och snöblandat regn hade det bildats en härlig isgata på stallplanen. även delar av säves paddock hade fått en isskorpa men det gick att rida på ca 2/3delar av banan. Men lite halt och hårt i två hörn. Jossan var pigg och på tårna när vi kom till paddocken. så den första traven kämpade jag bara med att få henne att slappna av. Sen är det bara att inse det är slut på att glida omkring  med ett fånigt leende över att man har en ridbar häst. Nu gäller det att Jobba, Jobba, Jobba! Märkbart stelare i höger varv - hm kan det ha något samband med att Amanda oxå har svårt i det varvet? ;)

Ville gärna gena innanför spåret. Så jobbade med att följa spåret och tog ca två varv på volterna med byte av volt. Galopperade och fattningarna börja sitta. Jag bara ger galoppskänkel och sen väntar jag in henne och då fattar hon så fint. fick henne lite rundare i galoppen än på senaste uteritten. Men det finns mycket utrymme till förbättringar. Galopperade ett helt varv på den bättre 2/3 delen av paddocken. Innan vi gick hem fick jag hoppa av och mocka :p Jossan var skeptisk till pallen men med lite övertalning kom jag upp igen. Var ute i ca 1h och hann hem precis innan det blev mörkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar