måndag 18 februari 2013

Städsöndag

Jag hade tänkt att rida Amanda på eftermiddagen på söndagen men fastnade inne och tog ett storstäd istället. Damsög, både uppe på sovloftet och nere och på lister och möbler. Mattorna drar verkligen åt sig mycket katthår :p Fast gillar ju mattor. Tog ut en del filtar jag har i soffan och skakade utomhus. Såg till att vädra när jag damsög. en Damsugare genererar ju otroligt mycket värme så även om jag stängde av elementen och öppnade fönstret - nollgradigt ute - skulle ha öppnat dörren oxå om inte Majsan är nykastrerad och inte ska gå ut. så var det varmt inne.

Bytte sängkläder, och tvättade i sensitive tvättmedel. Linnea har ju klagat på att hon har lite utslag. Vet inte om det är värme och hoppas verkligen inte att det är något annat.

Städade toan, torkade golvet med en trasa på de ställen där det blivit extra smutsigt och halvägs bakom tvättmaskinen, orkade inte flytta maskinen och få städat bakom hela. tog med andra ord det som syns ;) och tog sen och skrubbade av toalocket i duschen och sen handfatet - obs inte med samma utrustning ;). och ett extra plus så tog jag och skrubbade rent duschavloppet med en diskborste *urk* Verkligen ett av de äckligaste ställena jag vet att städa på. Men vilken skillnad!

Sist men inte minst diskade och torkade av diskbänken. Plus plockade ut gamalt ur kylskåpet - även om min kyl är långtifrån välfylld. Nästa gång får jag nog skrubba rent kylskåpet oxå.

Men så himla skönt när det är nystädat! men hela eftermiddagen hade gått så gick ut och tog in hästarna - hade stallhelg och det snöade ganska mycket så hästar och täcken var blöta. Lagade sen mat och bänkade mig framför tv:n. Kollade ponnyaukuten och örfilen, favoritprogrammen för tillfället. För att sen åka till pojkvännen efter att jag kvällsfodrat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar