torsdag 14 februari 2013

Nya mål

Jag har satt upp ett nytt mål för 2013. Såvida hästarna är friska

Jag ska rida en CR i dressyr på Jossan innan sommaren. Bara något så simpelt som LC och sen hoppas jag att jag kan få mina medryttare att ställa upp på Amanda.

tipsar även om sidan


där man kan hitta all dressyrprogram

Så nu är det bara att öva på den nedsuttna traven!

I Tisdag red jag ut med A-K/keiron, vi skrittade bort till Norgården och vände. Jossans skrapsår såg ok ut men hon var lite svullen runt kotan. Men det blev bättre efter ridturen. ca 1h.

Igår onsdag red jag i paddocken, la ut 5xtravbommar som Jossan var skeptisk till. Hon fumlar lite i traven och vill gärna sakta av. Travade ca 5x2 och med några galoppfattningar varav en blev riktigt fin, tänkte mer nersutten trav och bara tänkte galopp. Satt även ner lite i traven vid övergångarna. Gick bättre än vad jag trott, men så är det detdär med traven i paddocken. Får verkligen jobba med att få fram henne på det hårda underlaget och få henne ta för sig. och så blir jag väl själv lite mesig i ridningen när jag inte gillar underlaget.

Tänkte motionerat Amanda oxå men när jag var klar med Jossan hade de övriga hästarna fått sin kvällsmat och jag var oxå sugen på kvällsmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar