torsdag 28 februari 2013

Racerponni

Igår hade Amanda så mycket krut under sulorna att jag faktiskt undrade var min snälla och beskedliga ponny tagit vägen. Visst hon har vilat ett tag nu och jag började i ögonvrån ana att hon börjar bli lite rundare - lite mer nacke :p. Men hon har hållits igång lite på halvfart av medryttarna. Jag hoppas att hon inte varit lika racerponni med dem!

Red till sävepaddocken och underlaget där nu är väldigt bra. Lite djupt längst med spåret men det funkar.

Amanda hade inte bråttom dit men skrittade på lite bättre än vanligt. Men väl i paddocken var det bara V75 trav och galopp i fullt ös som gällde! hon låg på och pinnade på som hon hade eld i rumpan. Matte satt lite som ett frågetecken. Försökte få henne lite lugnare och jobbade lite på volter och längstmed spåret. Försökte sen jobba med högergaloppen men måste nog få lite hjälp med det, det blev ju inte lättare av att hon hela tiden ville raca iväg. Jaja hon fick motion iallafall. Var nog där i ca 20min och skritten fram och tillbaka tog nog totalt ca en timme.

Jossan fick vila.
Fick även leverans av hästmat från Bengts hästfoder. 3 balar lucern hackat strå, en säck morötter och en hink (2kg) foderjäst. ca 730kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar