onsdag 20 februari 2013

Tagit tjuren vid hornen

ohmy.gif Idag bokad jag in följande

http://www.lbwestern.se/ko6_13.html

Tillfället 1:a juni var redan fullbokat men eftersom det varit så populärt har de planerat ett tillfälle den 20 juli.

Vid frågan om man kunde låna häst eller om man skulle ha med sig så kunde man göra vilket som. Jag tänkte ta med mig Amanda som är "kolung" ;), men det visade sig att russ är för små  - fast jag har sett någonstans om ett russ som drev kor. nämnde att min stora häst är rädd för kor och var mer inne på att låna en häst. och fick berättat lite mer ingående om att Jossan får lite panik i närheten av kor.

Men hon som höll i arrangemanget menade på att detta är ju perfekta tillfället med en "korädd" häst. De har med sina hästar som är kovana och det har en bra lugnande effekt på ovana hästar. Kände hur min puls rusade upp men kände samtidigt att ska man ta tjuren vid hornen vid något tillfälle är det väl när man har erfaren hjälp på plats 

Så nu har jag anmält mig och Jossan till drivning av boskap biggrin.gif horse.gif jaja man lever bara en gång eller hur var det  Tror även att matte behöver lite terapi för känner att min puls går upp bara jag skriver om detta. ohmy.gif

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar