tisdag 12 februari 2013

På väg att bli sjuk

eller inte… jag har varit lite hänging igen och igår toppade jag det med en naggande huvudvärk. Så jag tog en Alvedon när jag kom hem och fixade stallet utan större sveda och värk. Men hoppade över ridningen. Släppte mina två i paddocken och löslongerade dem lite, behövdes inte mycket drivning för att få den springa rund i balanstrav och drakblåsa och det par längor i galopp med viss försiktighet i svängarna. Spännande att se hur de samspelade och inte. Ena stunden travade de åt varsitt håll och ena stunden sprang de sida vid sida. Efterklok så borde jag väl ha tagit det lite lungt med Jossan, som lyckades gå omkull i en högersväng, bakdelen sladdade undan under henne och hon skrapade höger bak alldeles ovanför hoven. Det blev ett ganska stort skrapsår ca 5x5cm, spolade av det med vatten och får se hur det ser ut idag. hon har verkligen dålig koll på sina ben och sin kropp.

Gick och la mig ca 23 efter att ha sett på en skräckfilm – Saw 5, ingen höjdare men ibland är det ganska gött att titta på en splatterskräckis. Vaknade imorse vid 6:45. 8h sömn gjorde nog ganska gött för jag känner mig piggare idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar