fredag 15 maj 2009

3h i stallet ingen ridning?

Ja vad gör man tre timmar i stallet utan att ens hinna rida? För det första så tar man det lungt. För det andra väntar man 30min på hovslagare som fastnat i trafiken och försöker sen vara social mot densamma och finnas tillhand vid ev frågor det tar ca 1½ h under tiden hinner man med lite småsaker som att göra höpåsar och tvätta mathinkar. Enligt hovslagaren var hovarna flisiga i nederkanten så det var svårt att få fast skorna bra, sömmarna i ena bakskon hamnade nog lite för långt in. Gaston visade det lite när han hamrade in sömmen och stog sen och vilade med det bakbenet lite för mycket. Så hovslagaren fick dra av skon igen och spika dit den och då blev det betydligt bättre och Gaston ställde sig direkt och avlastade andra bakbenet. Det gäller att vara uppmärksam på vad hästarna säger :)

Hovslagaren var både trevlig och bra, jag antar att priserna gått upp lite sen jag hade häst sist, men när han var klar så sa han att jag gärna fick försöka hitta en annan hovslagare. Inget illa menat, Gaston skötte sig som jättebra men det tog lång tid och blev tungt för hans rygg eftersom hovarna inte var i bästa skick och då ville han helst slippa med tanke på att han haft diskbråck. Han verkade även ha planer på att skaffa sig ett annat jobb så det är nog bäst att försöka hitta en annan ordinarie. Han tyckte även att jag skulle sko honom ca var 5-6vecka till att börja med och att om möjligt göra allt så han inte trampar av sig skorna.

Efter skoningen fick gaston gå ut i förbeteshagen och äta, han hade sällskap på andra sidan staketet som var väldigt intressant. Jag mockade boxen och hagen näst sista gången, ikväll släpps Gaston och Herr P på bete! jag provade bootsen som jag köpt de satt inte helt idealiskt hade gärna fått vara lite större men det blir nog bättre än inget. Sen tittade jag lite på träningarna intressant! jag blir både sugen och avskräckt. Jag fick även reda på att jag tränar på måndag kl 18. Sen hörde jag Gaston som gnäggade, hans kompis hade gått in och jag tog in honom oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar