tisdag 5 maj 2009

Typiskt

Igår fick jag åkt och köpt en torvbal 87kr på gårdsbutiken som ligger närmast mig och vad tror ni möter mig när jag kommer till stallet. jo där står såklart 8 eller 10 pallar med torv
Så himla typiskt. Jaja nu finns det torv så det blir över iallafall
Jag la in min torvbal i boxen men får nog lägga in en eller kanske två denhär veckan. Bädden i boxen är verkligen under kritik nu. När Gaston kissar blir det som sankmark då torven inte lagt sig och det är ett extremt tunnt lager.

Gaston verkade pigg, den kallare luften och den kyliga blåsten har nog fått hästarna mer allerta igen. Han dansade fram när jag ledde ut honom till den provisoriska förbeteshagen mellan hagarna där han fick stå medan jag mockade och sen tog vi en tur i paddocken. Mina ambitioner om träningsupplägg är nog lite för ambitiösa för mig jag red i ca 45 min inkl skritt före och efter. Travade på volter och galopperade även på volter. Helt otroligt vilken skön galopp Gaston har! några steg när han nog fick för sig att vi skulle byta galopp så tog han i och det var riktig power. jag försökte sitta ner lite i Traven men höll nästan på att flyga ur sadeln både av skratt och av skumpande, undrar om jag någonsin kommer kunna sitta ner i den. Tyckte även jag kom åt honom lite mer i traven även om bortre änden med prasslande buskar var otäckt nästan varje gång. Provade även lite skänkelvikningar men har svårt med farten, det blir nästan någon slow motion och sen tror jag att jag antagligen gör helt fel.

Snart börjar träningen iallfall och det ska bli såå kul!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar