torsdag 28 maj 2009

Vill du ha ett erbjudande? - charter

Finns det någon som tackar nej till det? Inte jag och jag tjänade nog nästan 10 000:- på det :D

Jag har tittat på resa till Turkiet i början av juni, rättare sagt med utresa helgen den 6-7 juni. Pga strul med försäljningen av tomten så har vi inte velat boka resa förren det blev klart men nu kände jag att det var nu eller aldrig.

Nazar är det resebolaget som har lockat mest med vackra vyer på roliga pooler med massor av vattenrutchkanor &  all inlusive hotell. Total har jag räknat med att det skulle kosta 22'-24'kr har testbokat på Nazars hemsida och fått den summan när jag letat på sista minutenresor. Men när jag skulle boka fick jag hela tiden tekniskt fel och när jag tillslut fick resan bokad så blev det problem med betalningen. Eftersom det är mindre än 30 dagar kvar måste man betala när man bokat. Så jag fick ringt in istället och fick prata med en jättetrevlig dam. Jag berättade att jag ville ha en resa till Turkiet den 6/6 och med tre personer. vill du ha erbjudandet? frågar hon och jag säger Ja ?? Hade ju ingen aning om något erbjudande men man kan väl inte förlora på det. Vi bokar in en resa från Skavsta-Nyköping vilket jag kan se är närmare än arlanda för oss som kommer från Göteborg. alla flyg från Göteborg var tyvärr slut. Det blir 12.994kr :o ja tack, inga problem. Det blev inte en specificerad resa men det var tyldigen tre olika hotell man kunde hamna på, alla pegasus och femstjärniga med liknande pooler. Det blir nog bra vilketsom dvs.

Ibland har man flyt och ibland kan man vara tacksam att hemsidorna strular. Hade det funkat att boka via internet hade det blivit en betydligare dyrare resa. Det är nog fortfarande så att försäljning via telefon är en klar fördel jämfört med försäljning via internet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar