torsdag 21 maj 2009

Nästan påkörd - bildårar

Igår när jag körde hem från stallet vid 22:30 blev jag nästan påkörd :o Livet är ibland som en actionfilm eller en såpopera, synd bara att man ofta inte hinner uppfatta vad det var som hände och att ingen stod där med en kamera så man kunde se efteråt vad som egentligen hände. 

Jag hade hunnit till Angereds brandstation där man kör ut på den tvåfiliga ganska stora vägen och sen svängt av på ”sväng” filen till vänster. När trafikljusen slog över till grönt, jo jag är ganska säker på att det var grönt, och körde igenom kurvan hör jag hur det slamrar till på vänster sida, första tanken är att jag fått punktering eller tappat avgasröret, jag kan även se gnistor som sprutar i ögonvrån och det skramlar och låter oroväckande mycket, nästa tanke är att jag blivit påkörd när jag snabbt uppfattar att det är en bil till vänster om mig. Men jag har inte känt någon smäll. Jag kör upp på vägrenen när jag kommer ut ur svängen och stannar bilen, det står en bil på refugen vid trafikljuset. Jag hoppar ur min bil och kollar bakändan, inga märken, jag blev inte träffad, nästa tanke går till de i den kraschade bilen, men ingen kommer ur den bilen så jag börjar osäkert gå fram mot den. Då backar den av refugen och kör förbi mig, jag var nästan lite orolig att de skulle köra på mig, däcket var punkterat och det lossnade saker och underredet skrapade mot marken men de körde helt enkelt därifrån och jag står kvar förvånad. Vad ska jag göra nu? Jag hann inte ens tänka på att titta på regnr, antagligen var bilen stulen eller så var de påverkade, bilen är försvunnen innan jag ens hunnit tänka så långt så jag sätter mig i min bil och åker hem. Dagen efter kom jag på att jag kanske skulle ringt polisen ändå de kunde ju städat upp allt glassplitter om inte annat. 

Jag är bara väldigt tacksam att bilen inte körde på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar