torsdag 28 maj 2009

A windy day

Det blev en ganska sen kväll i stallet jag åkte dit vid 19:30 efter att ha lagt Linnéa. Det var blåsigt och varmt, när jag åkte från stallet vid 23 var det 15grader. Hade det inte blåst hade det varit kvalmigt men nu fläktade det skönt och jag red i kortärmat. Det var en del tunga åskmoln som gled förbi men jag klarade mig både från regn och åska.

Jag hämtade in Gaston och P. Skiftade och lät Gaston gå in i boxen och äta lite kraft och började med att skritta ut barbacka på P. Han var pigg, knatade på i bra fart och med öronen framåt. Han har perfekt med energi för tillfället, framåt utan att vara jobbig. Vi skrittade upp för grusbacken, rakt in i skogen. Det var lerigt på den vägen som de grävt en del på. In på fina stigar i skogen och lyckades hitta en runda. Var ute i 50min.

Sen blev det Gastons tur, red fjälletvägen högervarv, i början stog Gaston emot och segade i skritten. Men efter raksträckan där vi galopperade innan backen så piggnade han till. Lite mer galopp än vanligt men skrittade en hel del på "hemvägen", Gaston flämtar och pustar en del men var knappt svettig när vi kom hem. tja förrutom under sadelgjorden, men den är av något konstgjort material så det räknas nog inte :) Som mål ska jag sätta att kunna galoppera hela fjälletrundan till hösten! fast inte i nedförsbackarna såklart.

Gaston och P fick komma ut i hagen sen och slängde sig på gräset. Två underbara uteritter på två härliga killar :D Såhär roligt tror jag aldrig det har varit att rida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar