måndag 25 maj 2009

Paddockmöte

Fredag & lördag hade Maria Gaston, det hade gått bra ett dressyrpass och en uteritt med sällskap. Gaston hade skött sig.

Söndagen var det paddockmöte i stallet kl 16, det var uppenbarligen ett möte om paddocken som behöver rustas upp. Jag trodde det skulle vara ett stallmöte i paddocken :) Jag hade lite svårt att ställa mig til l hur engagerad jag skulle vara i frågan. Paddocken som den är nu är ganska stenig och jag brukar gå och plocka när jag skrittar av/fram för hand, mattan under fyllningen har tydligen ganska många hål och därför börjar stenar tränga upp. enligt några är den inte helt plan heller, men jag har ridit i paddockar med betydligt mer lutning än denna :) De flesta verkade iallafall överrens om att något behövs göras med den men frågan är vad, det får inte bli för dyrt stallet är ju i princip drivet som kollektivstall och det finns inga pengar för att fixa paddocken utan det kommer de inackorderade få bidra med ur egen ficka. Saken är ju den att jag vet inte om jag får fortsätta hyra boxen till hösten och jag vet inte om det kommer bli någon ledig box, jag har ju ställt mig i kö och hoppas men man får ju även vara realist. Att lägga ut pengar på att fixa till paddocken om det för min del bara blir någon månad jag kan använda den känns inte aktuellt.

Innan mötet red jag ut på Gaston vi tog skogen mot säve och snirklade runt på en del stigar och lite nya grusvägar. De är väldigt fina just nu lite fuktiga men nästan inte leriga. Det blev en del busgalopper på en del ställen, och jag bara kände mig lycklig i hela kroppen för Gaston är så underbar! Sen blev det mycket skritt emellanåt och en del trav på lite halvlånga tyglar. När jag red hem var jag väldigt sugen på att ta den långa grusbacken alldeles vid stallet i en racergalopp men la band på mig och tänkte att jag får spara lite av Gastons återfunna energi till Marias dressyrträning idag-måndag. Jag klädde snabbt av honom och tog ut Herr P och tvättade hans sår, fortfarande lite svullen på benet men bättre nu. Skrittpromenad på ca 15min i snabb takt. Sen var det mötet, det bjöds på två helt underbara moussetårtor - avramlingstårtor och två småtårtor. Jag smet de sista 5minutrarna och tog ut Pomelo och Gaston till hagen. Pomelo tyckte det var tråkigt att stå på gången. Pomelo hade riktigt bråttom tillbaka till hagen för en gångs skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar