fredag 8 maj 2009

Om du tröttnar ..

.. på honom då vet jag en som vill ha honom. det verkar vara den stående kommentaren som min "blivande" tränare har när hon ser mig och Gaston. Det är ju roligt att hon verkar gilla Gaston men samtidigt får jag en enorm prestationsångest. Speciellt när hon säger att hon har en ambitiös ung tjej som vill ha honom och jag som inte ens kan sitta ner i hans trav, självklart funderar man på vad man har gjort för att förtjäna en så fin häst och om han inte haft det bättre hos den unga ambitösa tjejen :/

Som tur var verkar Lena nöjd med att ha Gaston hos mig och Gaston verkar inte vara ledsen han heller även om han nog ibland undrar vad det är för liten studsboll han har fått på ryggen :)

Igår var det riktigt mycket folk i stallet och många som red i paddocken. Tror vi som mest var 6st! Det är ganska många med tanke på att jag oftast är ensam. Lite motiverande var det för man kan ju inte sitta och slörida när man har så många ögon på sig, för visst är det så att alla andra sitter andlösa av beundran och tittar på just mig hela tiden ;) Gaston fick skritta fram och blev bara lite på tårna när en av tjejerna flög av sin häst :o hon verkade ta det med lugn och hade nog bara skadat sin stolthet :) Sen fick Gaston trava fram och la in lite galopp ganska tidigt i passet. Då kändes han lite lång och ovillig i formen. Paus och sen lite skänkelvikningar i skritt + trav. övergick sen till skänkelvikningar/flytta på volten i skritt och galopp. Försökte sen även att sitta ner lite i traven det var skumpigt!! jag flyger som en liten vante känns det som. Det blev lite bättre när jag släppte stigbyglarna men när jag ridit klart så kom jag att tänka på att jag lite har ställt in mig på att inte kunna sitta ner i traven och såklart går det inte med den inställningen, så det första att göra nästa gång är att intala mig att nu ska jag BANNE MIG sitta ner i traven :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar