fredag 22 maj 2009

Ett till par Mountainhorse stövlar i soptunnan

I onsdags gick mina mountainhorse stövlar sönder :( Det var tredje paret jag avverkat på vad som känns som ett par år, men det kan säkert vara längre tid. Det tråkiga är att själva stövlarna är i ganska bra skick det är dragkedjorna på baksidan av vaden som är den svaga länken.

De första paret jag köpte var jag jättenöjd med innan de efter en ganska kort tid gick sönder i just dragkedjan, då var de såpass nya så jag fick ett par nya på garantin. När de gick sönder i dragkedjan ett par år senare köpte jag ett par nya för jag trivs trots allt med mina mountain horse stövlar.

Men nu gick de alltså sönder igen, undrar om jag har för tjocka vader eller för tjocka ridbyxor? Jag har hursomhelst bestämt mig för att inte köpa ett par till stövlar med dragkedjor, det förkortar livstiden på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar