torsdag 21 maj 2009

Handlat för sista gången på Me & I

Jag har tröttnat på Me & I. De första Me & I partyna som man gick på kändes kläderna fräcka och annorlunda och man inbillade sig att med tanke på priset borde kvalitén vara därefter, för det var ju även vad säljarna påpekade.  

Jag köpte ett par plagg mest för jag föll för det ökända grupptrycket och det köptvång som man får när man är hos en värdinna som är ens vän.


Totalt har jag hittills köpt till Linnea - ett par orange plyschbyxor, en vit/gul sommarklänning. En långärmad trikåtröja med en dansande apa - dottern vägrade att använda denna då apor inte är så roliga, en kortärmad tröja med chiuaua (rea) och ett par gråa mysbyxor till mig. Mitt senaste inköp var för ett år sen, efter det har jag tackat nej till alla Me & I partyn som jag blivit inbjuden till både för att jag inte känt att jag har tid men även för att mönstren på kläderna i de senaste kollektionerna inte tilltalar mig längre och ännu mer för att jag är grymt besviken på kvalitén. Droppen rann över när jag fick en räkning för ett par dagar sen från Me & I. Med tanke på att mitt senaste inköp var för ett år sen så kunde jag utgå från att räkningen var felaktig. Det var en påminnelse om att jag inte betalat de oranga plyschbyxorna som jag köpt och reklamerat för ett år sedan.


När jag köpte byxorna så använde min dotter dem ett par gånger och sen ramlade knappen bort som håller fast den justerbara resåren i midjan. Byxorna blev därmed förstora och de fick ligga på "att laga" hyllan ett bra tag innan knappen syddes fast igen. Jag kontaktade säljaren som sa att jag inte kunde få byta byxorna, även om jag nämnde att sy knappar är verkligen inte min starka sida och inte något som sällan görs hemma hos mig. Jag skulle istället få rabatt nästa gång jag handlade. När knappen äntligen var på plats så tror jag att min dotter använde byxorna i ungefär en månad innan de sprack i grenen. Då fick jag äntligen reklamerat byxorna och skickade tillbaka dem, för 200kr förväntar jag mig att kläderna ska hålla åtminstonde ett år annars kan jag köpa slit och släng byxor på Ullared för 49kr/st som ofta håller minst lika länge. Jag köpte inget nytt för pengarna även om jag verkligen gillade den oranga färgen på byxorna. Jag ville inte riskera att få samma problem igen och behöva gå igenom samma proceur en andra gång.



Jag kontaktade Me & I omgående och fick en snabb och trevlig bekräftelse på att räkningen är felaktig och att den kan kastas i soptunnan. Men det är alltid lika jobbigt med påminnelser på räkningar som man får när man måste leta reda på gamla räkningar och kolla om man verkligen betalt dem. Jag hade inte kunnat bevisa att jag reklamerat byxorna då jag inte sparat varken sig mailkontakt eller någon kopia på returen.


Gissa vad som hänt mer, jo den vit/gula klänningen skulle vi använda när vi skulle på ett kalas för inte så länge sen, den är mest använd som "finklänning". Då visade det sig att resåren i halsen släppt. SUCK. Den ligger nu på ”att laga hyllan” jag kanske kan få mormor att fixa den nästa gång hon är på besök J


Nej det är sluthandlat på Me & I för min del, ska man köpa kläder för 200-300kr per plagg förväntar jag mig att de ska hålla längre. Fika gör jag gärna hos mina vänner men utan köptvång, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar