fredag 22 maj 2009

Onsdag + torsdag

Murre mår kasst, han försöker smita ut och vägrar att äta för man kan ju inte äta med tratt på, sen tror jag att han kanske har lite ont i kinden. Det värsta är att han verkar inte dricka heller. Imorgon på lördagen ska han in till sjukhuset och de ska ta bort dränaget. Det blir inte bättre av att jag tvingar i honom piller morgon och kväll. Han spottar ut dem så gott det går och jag trycker in dem igen.

I onsdags åkte sambon och dottern till svärföräldrarna, jag får väl skämmas men det är faktiskt skönt när de är borta för då slipper jag ha dåligt samvete för att jag är i stallet länge och då slipper jag stressa när jag är där och kan gå och pyssla så länge jag vill. Jag jobbade sent så jag kom inte till stallet förren vid 19:40. Jag hämtade in Gaston och började borsta, då kom ett riktigt ösregn, tyckte synd om tjejen som red för tränaren i paddocken :o Men vad gör man inte för att bli bättre. jag drog ut på borstandet i väntan på bättre väder och tillslut upphörde regnet.

Gaston kändes piggare än i måndags, red lite samma tänk som då, volter med fokus på att bli rak i yttersidan, titta utåt och putta ut inner revben och att Gaston skulle jobba inte jag :) kändes ganska ok. Galoppen är helt underbar som alltid! Red i ca 45min på slutet började det regna igen. Efteråt "putsade" jag alla tränsen i mitt mirakelmedel Lazy man. Då går det ganska bra att göra rent tre träns på mindre än den tid det tagit för att göra rent ett träns. Putsade även upp sadelgjorden på dressyrsadeln.

Igår torsdags red jag ut, det var fint väder igen och jag red mot oppänge. Gaston kändes seg och jag fick inte riktigt fram honom för skänkeln förren vi sista biten på väg hem, det blev mycket skritt och nån liten galopp. Jag red ända fram till "Gerrebacka vägen" där det fanns en liten stig som gjorde att man kunde rida runt och sen tillbaka på grusvägen. var ute i ca 1h15min?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar