torsdag 7 maj 2009

Uteritt

Det ösregnade på morgonen men runt lunch klarnade det upp och på kvällen sken solen! Det blåste mindre än under gårdagen då det slog i luckorna. härligt! Bra för gräset när det regnar och även bra för paddockens om är väldigt dammig. Men igår tog vi oss en utetur Gaston och jag. Gaston fick börja med att gå lite i den provisioriska förbeteshagen mellan hagarna. När vi red ut var han pigg men snäll. Skrittade som vanligt på långa tyglar upp mot Oppänge. Red fram till 4H paddocken och travade en del och galopperade en liten bit. Det kändes som traven blev mer harmonisk och jag kämpade hårt med att trava med höfterna, men i skritten känns det som jag sitter snett hela tiden och efter en bit var jag tvungen att höja ena stiglädret. Tror nog att Gaston gör sitt för den snedhet som jag känner men jag underlättar nog inte heller. hemvägen gick fint även om det blev mindre trav och mer skritt då det lutar lite mer neråt. var ute i nästan exakt en timme och det var fortfarande ljust när jag kom tillbaka till stallet vid 22! Sommartider är härliga tider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar