onsdag 13 maj 2009

Meningen med livet

Igår var det en dag som är definitionen på vad som är meningen med livet, eller tja iallafall senare delen av dagen.

Jag åkte från jobbet vid 17 och åkte direkt till stallet. Det hade varit ganska stressigt på jobbet från och med lunch och fram över em då delar av nätverket gick ner. Fördelen att tiden går fort!

Vädret var härligt, sol, ca 15grader och nästan ingen vind. Det svärmade lite knott i stallet. Gaston fick gå ut i förbeteshagen medan jag mockade och fixade mat. Sen tog vi en uunderbar uteritt. Gaston kändes lite trögare än vanligt, det var nog gårdagens dressyrpass som fortfarande satt i kroppen på honom. Men efter ett tag piggnade han till :) Det blev en hel del trav och ett par galopper men jag fick hålla mig i skinnet för att inte  galoppera för mycket. Det kändes som jag hade kunnat galoppera hela kvällen om jag fått!! :D Eftersom Gaston var sådär lagom glad så kunde vi dra på lite i galoppen, ingen racerfart men det är roligt när man känner att man kan mana på lite utan att man helt tappar kontrollen. Gruvägarna var jättefina, det har ju regnat lite så de var precis lagom mjuka och ute på den lite mer använda grusvägen hade de harvat? vägen. Det var väldigt skönt bara att skritta oxå naturen är verkligen härlig nu! Kossorna hade blivit utsläppta och Gaston tittade lite på dem. Var ute i ca 1h 15min.

Efteråt kvällsfodrade jag det tar sin lilla tid det oxå. Om jag står kvar i stallet till hösten ska jag sponsra dem med en foderkärra. Innan Gaston fick sin kvällsmat så tryckte jag in en tub med avmaskningsmedel, han hade 30 på avmaskningsprovet vilket tydligen ska vara väldigt lågt men de i stallet har bestämt att alla hästar över 0 ska avmaskas. Han gillade det inte och gjorde sitt bästa för att komma undan men envisas vinner eller ;) Vi har bestämt oss för att släppa Herr P och Gaston på bete på fredagkväll!! :D Kom hem vid 22tiden och hade som vanligt svårt att komma i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar