torsdag 28 maj 2009

Magknip

obs inte hästen utan ryttaren!!

Igår jobbade jag sent för sista gången, lite omorganiseringar på jobbet har gjort att vi inte längre ska jobba "skift" till kl 19. Jag kan tycka det är ganska skönt med de sena skiften då börjar man 10:30, men men så är det.

När jag åkte från jobbet var jag hungrig så jag svängde in vid McDonalds och köpte med mig mat och slängde i mig på vägen till stallet.

Det var hoppträning i paddocken vilket jag visste om men jag tänkte rida efter träningen. Gaston följde snällt med in men tyckte det var ytterst tråkigt att stå i boxen speciellt när det hände så mycket spännande i paddocken. Efter en hel del väntan så började jag göra iordning Gaston. Det blåste kyligt ute så det var inte alls skönt att stå och titta på hoppträningen. Men jag blev riktigt hoppsugen!! nästan så jag hade lust att fråga om jag inte kunde få hänga på direkt :) Men nästa gång om två veckor ... är har jag bokat in Gaston om det finns plats! Medryttaren kommr få rida då för då kan vi dressyrträna varannan vecka och hoppträna varannan vecka.

Jag skrittade ut uppför grusbacken mot masten sen tillbaka igen, hoppningen höll fortfarande på och jag skrittade en sväng till, sen stog vi utanför paddocken och väntade en stund. När träningen var klar red jag lite i paddocken men lyckades få magknip sen kom en regnskur och då försvann all ambition, jag red och ställde mig under taket vid uteboxarna och sen fick gaston gå in i boxen och äta sin mat. Red väl i ca 40min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar