torsdag 9 maj 2013

Åk gratis - kanske - Västtrafiks lotteri

Västtrafik har skickat två erbjudanden inom en vecka till mig, först ett stort kuvert och sen en mindre folder.

Åk gratis!

Klart man vill åka billigare - om man nu inte har en beräknad restid på 2h5min om man åker kommunalt och det tar ca 30-40min med egen bil.


Men sen läser man lite mer ingående, Man har chans till att få åka gratis.
Visst är det snällt av Västtrafik att ha ett lotteri vilka som kan ta del av detta förmånliga erbjudande.

Tänk om Tele2 ringde mig, Vi har ett jättebra erbjudande på nyaste mobilen och gratis abonemang de 6 första månaderna. - Kanske, skriv på här så har du chans till att få det... tack men nej tack. Säger som Jerker, ner i soptunnan.   

Nej jag säger politikerna borde ha tänkt till både en och två gånger innan de införde trängselskatten och ha lagt de 900miljonerna + de 300miljonerna/år i underhåll av detsamma till att subventionera det kommunala åkandet. Det hade kanske fått mig att lämna bilen hemma. Jag tror även att det är det bästa sättet att få folk att lämna bilarna, istället för straffa så ska man "belöna".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar