fredag 31 maj 2013

Sladdat paddocken

I onsdags tog jag mig i kragen och utnyttjade min nya utrustning till Amanda. Jag plockade fram loksele - nu insmord ett antal gånger så det går att justera remmar, draglinor, svängel, nya tömmarna och det avlånga gallret som låg bakom traktorerna.

Började med att gå brevid med draglinorna, ingen reaktion så spände fast dem. Hon brydde sig inte om dem men blev lite ställd när hon trampade över ena med ena bakbenet men aktade sig sen väldigt bra. Spände fast svängeln och den drog hon oxå utan problem. Sist men absolut inte minst hängde jag på gallret. hon är en liten draghäst trots allt låg på bra i selen och kämpade på fast det samlades sand och grus på gallret och antagligen blev riktigt tungt. körde ca 1varv och tog sen en paus. totalt ca 3varv, ville inte anstränga henne mer. kopplade loss och tömkörde ut i ca 15min.

Duktiga tjejen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar