torsdag 9 maj 2013

Stort & smått - Förpackningar

Jag gillar varor i små och stora förpackningar.

Jag letar ofta efter mjöl i 1-2dl förpackningar, speciellt de veckor jag är ensam. jag dricker inte mjölk själv - i omgångar har jag mjölk med flingor men inte dagligen. Men jag vill gärna ha hemma ifall Christian kommer över och vill ha mjölk i sitt kaffe. 1 literförpackningarna får jag oftast hälla ut merdelen av. Tycker även att "sällanvaror" kunde förpackas i mindre eller tillochmed portionsförpackningar, tex sylt, mm, annars har man stora flaskor/burkar som står och blir gamla i kylen.

Lyckan var däremot gjord när jag såg att läkerol hade gjort en större förpackning! Jag blir ju ofta irriterad i halsen såhär på vårkanten med pollensäsong och förbrukar ganska mycket halstabletter. Perfekt!!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar