torsdag 23 maj 2013

Ett par dagar i träda

Tisdag: Emilia hade Amanda, så var jag ute en sväng mitt på dagen och mötte Robert hovslagaren som kollade Jossans hovar. Framhovarna kunde han inte se att hon ömmade i men lite i höger bak. Tyckte jag skulle avvakta ett par dag och höra av mig nästa vecka om hon inte var bättre. Åkte förbi naturnära och köpte 4kg foderjäst - 100kr, två små "hovborstar" à 20kr, och hovtjära för 105kr.

Onsdag:
Tog en promenad med Jossan på asfaltsvägen och tyckte minsann att hennes framåtbjudning var mer lik den vanliga. väldigt uppmärksam på omgivningen och tog ut stegen *vågar inte hoppas än*. fick gå i förbetes"hagen" i ca 2h.

Red Amanda barbacka upp till fjället/mulared och förbi korna, och vände innan bondgården. Pass i lågintensivtempo, framåtbjudning i skritt - tycker det känns som jag tjatar men det gör jag väl ;) och ganska långsam trav, vågade inte be om mer energi eftersom jag var mest fokuserad på att sitta kvar. Märkte även tendenser på att försöka äta så jag får nog säga till medryttarna att de inte heller får tillåta det. ute i ca 1h. fick beta i ca 30min rensade lite utanför rebeccas hus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar