onsdag 8 maj 2013

Förkänning av SOMMAR!

Jag brukar gilla vintrarna, har inget alls emot kyla och snö. Men denna vinter har jag gått och varit småfrusen och halvkrasslig nästan hela tiden så jag kan lungt säga att jag längtat efter våren och framförallt sommaren och att den iskalla vinden och bitande kylan ska försvinna, mer än någonsin i hela mitt liv.

Så igår när jag red ut på Jossan vid 20:30 i kortärmat kändes det helt underbart! girl_in_love.gif Än så länge har ju myggorna och alla flugfän inte hunnit komma. Hittade iof en fästing på Jossans innerben som hon måste ha plockat upp i skogen.

Vi red upp mot fjället och galopperade lite längre sträckor än innan. Försökte vara konsekvent med att trava en bit innan fattningen och få henne att söka sig neråt, framåt och få en stadig rytm för att hon inte ska hetsa in i fattningen och jobbade först med framåtbjudningen i galoppen och efter en bit samla ihop galoppen lite, framförallt i de kurviga och lite backiga partierna.

Det var en sån ridkväll man kan leva länge på! I em/kväll ska det bli åska. vi får väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar