måndag 13 maj 2013

Sulöm

Fredag - red ut en sväng upp mot fjället, tänkte ta en lugn runda med Jossan med mycket skritt. Hon kändes lite "seg" och på hemvägen tyckte jag hon började nicka. Satt av och kollade så hon inte hade något i hovarna och ledde henne sista biten. Longerade lite i paddocken. Ingen uppenbar hälta men såg seg och ovillig ut. Galopperade hellre i höger varvet än travade. Kollade hovarna & benen, ingen värme eller svullnad. Såg inga tecken efter stentramp i hovarna.

Tror att hon var sulöm efter skoningen i torsdags. Överväger att byta hovslagare och se om det förbättras tycker inte hon ska behöva vara knacklig efter skoning och tycker även att det har varit flera gånger.

Amanda fick vila då hon skulle hoppträna på lördagen och varit lite seg. hon var även lite småseg på hoppträningen på lördagen. det var ett snäpp högre nivå på träningen. Tre hinder på långsidan där man ska göra en volt  runt varje hinder. Det gällde för ryttaren att styra och ha fart så hon kom mitt på hindret annars tycke Amanda att man hellre kunde smita förbi. som åskådare var det så lätt att se när de var på väg in fel. Sen hamande ryttaren lite i framvikt och tror även det gjorde lite att Amanda inte var helt med på noterna. Önskar att jag var lite mindre och hade lite bättre balans.

Jag skulle varit med med jossan på cavalettiträningen, men skrittade fram och red i ca 5min och hon snubblade två gånger ganska kraftigt och kändes allmänt seg och ovillig. Så det var bara att ge upp.

Hon får vila sig i form.

Söndagen - Vila jossan, amanda blev riden av Alma och jag åkte och hämtade Linnea på förmiddagen och var barnvakt åt Sofia & Märta. Var lite småseg på söndagen. Men fick iallafall joggat på kvällen och så köpte vi lite hämt kina mat - stekt ris på linneas begäran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar