måndag 20 maj 2013

Lyxhelg på hotell




Jag har haft en lyxig helg på hotell. Clarion i Örebro. Att bo på hotell i sin hemstad, nja det hör väl till ovanligheterna. Men det var inte mitt förslag utan Christians, som tycker det är skönt att ha ett "eget" ställe att komma hem till, speciellt när vi varit ute på stan.

Via Coop kan man få erbjudande på hotell så två nätter kostade 1498kr.
Mycket bra hotell. Vi kom dit vid 21:15, efter ett dyrt men givande besök på Flobys överskottslager - http://www.flobyoverskottslager.nu/
Där jag fick köpt, draglinor (för skogs/brukskörning), en sax (timmer) storlek mindre för russ, en svängel och ett par tömmar avsett för skogskörning - 14m. plus två halvlitersflaskor med läderolja - effektiv.

När vi kom fram till hotellet checkade Linnéa och jag in och sen gick vi direkt upp i relaxavdelningen på plan 6. Den stängde kl 22 så det gällde att skynda sig lite :) Vi var ensamma bara det lyxigt, vi badade jazzuci och satt en kort stund i bastun - fast det var lite väl varmt 90grader och nöjt av utsikten över hela staden, det fanns två takterrasser med härlig utsikt över staden och det var härligt ljumet ute.

På lördagen körde jag Linnea till morföräldrarna på oskarsvägen och sen gick jag tillbaka till hotellet och tog en joggingtur längst med svartån. Fint och varmt, tog sen en stund på takterassen med växlande moln och en stund i bastun som var lite mer lagom med 55grader. Sen kom Christian och vi gick till oskarsvägen och lyckades precis pricka in en åskskur som hette duga och vi blev minst sagt blöta om skor och byxor även om vi fick låna paraplyn av hotellet. Kalas på oskarsvägen med kusiner och syskon för att fylla farfar som fyllde 70 i onsdags. Efter kalaset fick vi skjuts tillbaka till hotellet av Linda och Håkan och vi passade på att ta en öl uppe på takterrassen innan vi gav oss ut och mötte upp med dem igen på Bishps arm för en trevlig kväll med mycket livliga disskutioner om familjekontallationer och benämningars mycket laddade betydelse. dvs tex när är det ok för ett barn att kalla någon för "mamma/Pappa".

På söndagen en god frukost och sen checkade vi ut för denna gång och åkte hem till Göteborg, lite senare än planerat. vi var hemma vid ca 15:30. Jag fixade stallet och sen åkte linnea och jag hem till hennes pappa och där blev vi bjudna på middag och så planerade vi linneas frukt/födelsedags fest som vi ska ha den 6:e juni.

När jag kom hem tog jag ut jossan och kunde konstatera att hon fortfarande ser knacklig ut, faktiskt halt :p även om jag inte kunde avgöra vilket ben. attans oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar