måndag 27 maj 2013

Sommarhelg

En härlig helg vädermässigt. Hade stallet sista helgen innan sommarbetet, tiden går snabbt!

Fredagen kom min syster Linda och Linneas kusin Stina ner från Örebro och vi var på liseberg från kl 15-21. SMHIs prognos hade tidigare i veckan sagt ösregn hela dagen men ändrat sig successivt till bättre väder och det var riktigt bra väder. ca 15-18grader varmt när solen tittade fram som den gjorde ibland var det riktigt skönt och nästan ingen blåst. Linnea fick ett guldpass - ja som jag ska registrera ...

och jag köpte åkband och fick åka en del med Linnea och sen åkte Stina och Linnea en hel del. Även om jag tycker det är kul att åka, Linda ville helst avstå, så längtade vi båda till båda är så stora att de kan åka självla och vi kan sätta oss på någon restaurang och tjöta istället för att springa runt.



Den obligatoriska sockervadden

Göteborshjulet var tråkigt så man får göra det roligare


Jag hade fixat stallet på morgonen och båda hästarna fick vila.

Lördagen - Konstigt hur det kan bli, Linda som är hästrädd har fått en dotter som inte gör annat än att tjata om att få rida. och jag som älskar hästar har fått en dotter som är sådär lagom intresserad :p Stina tjatade minst sagt hela dagen om att få rida och följde mig som en skugga :) Stina fick rida Amanda i paddocken och hon både skrittade och travade och sen la vi ut en bom som hon fick gå över. Jag lyckades locka Linnea att rida oxå och hon fick börja med att skritta och trava på egen hand. Sen fick hon galoppera när jag longerade Amanda. lite skumpigt var det men hon tyckte det var kul. Sen fick hon "travhoppa" ett litet kryss på egen hand, styra och fart var det viktigaste. gick jättebra. Sen fick vi köra hem linnea till hennes pappa, de skulle på kalas senare på kvällen och Stina tjatade om att få rida igen så vi tog med amanda och stina på en "skogspromenad" upp runt masten och sen fick hon trava lite mer i paddocken.


Mamma på replängds avstånd

Söndagen  skulle jag hjälpa körklubben med att ta hand om parkeringen till frilufts och vildmarksmässan på aeroseum. som tur var så var det bra väder. De hade räknat med ca 8000besökare, vi hade 20 bilar på våran parkering .... hm något hade tydligen gått fel i marknadsföringen. Linda och Stina var med och gick på mässan medan jag stod på parkeringen. Sen körde jag dem till tåget.

Eftermiddagen pysslade jag lite i trädgården, rensade ogräs och roade mig med att träna med handgräsklipparen. Hade tänkt att rida Jossan men när jag tog in henne från hagen var hon uppenbarligen oren. Jenny tittade lite på henne och hon blev bättre  Joggade sen från christian men kände mig inte alls motiverad, tog emot och gick största delen av vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar