tisdag 28 april 2009

Åska och skutt + kär

Det finns nog bara en förklaring, jag är kär :)

Jag åkte till stallet vid 19 som vanligt och började med herr P som fick sig en tur i skogen, hittade en jättefin skogsväg som man kom till när man genade över en åker. Jag blev riktigt galoppsugen *attans*. Han var pigg men snäll. När man ridit Gaston ett tag nu så kändes P: steg ganska små. Gaston är ju mer så man sitter på en kamel eller ett skepp i storm :D

När jag var klar hos P åkte jag till nästa stall. Gaston stog inne och fick stå på gången när jag mockade. Mycket tråkigt tyckte han och stog och slog med frambenet. Det kom en åskregnskur medan jag höll på att borsta och sadla och det blixtrade i horizonten. Men det kändes mest positivt då det varit väldigt dammigt i paddocken. Lagom till vi var klara så hade det värsta regnet dragit förbi, men Gaston tyckte nog ändå det var en ganska dum idee att vara ute (när man kan stå i boxen och äta). så han gjorde för första gången lite hoppskutt när vi var längst bort i paddocken (såklart var det där alla hästätande monster gömde sig). Som sagt var jag är nog lite kär i Gaston för jag bara skrattade när han busade, han är ju för söt den gamla gubben :)

Resten av ridpasset klarade vi av utan bus. Travade på volter och gjorde skänkelvikning + galoppfattningar. Red i ca 30min + avskrittning för hand. Jag är som sagt var inte speciellt uthållig men skyller även på att jag ridit en häst innan. Det kändes ok men i galoppen har jag verkligen svårt att sitta ner och att få igång honom ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar