torsdag 9 april 2009

Onsd 8:e april - Mer paddock mer dressyr

Dagen började med ett ösregn just när jag skulle lämna av Linnea på dagis. Såklart hade jag inte tagit med mig några regnkläder att ha i stallet. Men lite flyt hade jag för på kvällen klarnade det upp igen Jag jobbade sent och åkte direkt till stallet efter jobbet och var där c 20. Regnet var bra för paddocken var mycket mindre dammig.

Red dressyr idag med. Jag fick hjälp med att byta plats på hopp och dressyrsadeln - som jag lånar av maria. De två sadelhängarna är verkligen högt upp för en liten klen och kort tjej som mig. Måste skaffa en stege tror jag. Den lilla Ikea pallen som stallet har är för liten. Lite mer krav och lite galopp. Vilken helt underbar och mjuk galopp han har mammuten! undrade nästan om jag gjorde något fel. Ja nu är jag helt kär, har nog aldrig ridit en så trevlig häst och kommer kanske aldrig få göra det igen. Skritt med volt i volten och flytta bakdelen på "öppna" delen. Trav på volter och serpentiner. Galopp på volterna och på raka spåret. Red i ca 45min.

Inga problem varken att skritta fram eller skritta av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar