torsdag 9 april 2009

Lördag 4:e April - Första ritten

Idag blev det första ridturen på Gaston i paddocken. När jag kom till stallet på förmiddagen hade de redan hunnit släppa ut honom i hagen. Han sprang och busade med nordsvensken i hagen brevid, galopp längst staketet stopp där staketet tog slut och lite stegring vändning och galopp tillbaka. Behöver jag säga att de motionerade sig ganska bra. Linnea och hennes kompis plus Anders var med och vi fikade lite i vårsolen. Jag skötte stallsysslorna och sen åkte vi hem.

Lite senare på Em åkte jag till stallet igen och denna gången red jag. Gaston var snäll tillochmed lite trög så jag fick ta ett spö och då blev det lite mer fart. Det är svårt med hästar som ska ridas lungt tycker jag. I vanliga fall rider jag nog inte speciellt hårt och vid lugn ridning kanske det blir lite extremt lungt. Lite trav skritt och galopp hann vi med även om det inte blev några höga krav. Säkerhetsvästen var på helt i onödan. Det kändes iallafal jättebra! och inte så hemskt som Lena lyckas få det att låta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar