onsdag 29 april 2009

Födelsedag & uteritt

Igår fyllde jag år, 34år på jorden. Visare och vackrare än någonsin :D

Födelsedagen gick ganska obemärkt förbi men jag unnade mig en lång uteritt i det härliga vårvädret. Finns det något bättre sätt att tillbringa en födelsedag :D

Gaston kändes lite slö speciellt på vägen bort från stallet. Självklart börjar man oroa sig lite över hur han mår, om han har ont i något ben. Så jag satt ganska mycket och kände efter om han kändes jämn, men kunde mest konstatera att jag inte är jämn, känner mig ojämn sne och vind i hela kroppen och hamnar därmed ojämt på ryggen :/

Traven var verkligen knepig i början fick jag in dubbelstuds. Sen lyckades jag få in lite bättre rytm men traven kändes lite "slängig". Lite galopp blev det oxå och Gaston pustade och stånkade. Vi tog "hela" säverundan och red fjälletvägen i skogen på vägen hem. Mitt inne i skogen på grusvägen så sprang det en katt över vägen och kättrade upp i ett träd (jag tror att det var en katt fast det liknande nästan något annat mindre).  vi kom i galopp så det blev lite tvärstopp och jag hamnade lite uppe på halsen. Som tur var kom jag snabbt tillbaka i sadeln. Sen blev Gaston lite taggad men höll sig i skinnet. Även om det blev en hel del trav la jag in lite extra skritt och travade inte hela vägen. var nog ute i ca 2h?

Gaston fick upp en provisorisk namnskylt på sin box. jag kände mig lite störande när jag hammrade vid 21:45. hoppas jag inte väckte någon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar