måndag 27 april 2009

Första uteritten med sällskap - Söndag

Försökte åka ut till stallet på förmiddagen men kom inte iväg förrens vid 11. Vädret var inte riktigt lika fint det var lite mulet och kändes nästan som lite regn i luften. Gaston stog ute men fick komma in och jag hängde på medryttaren på nordsvensken när de skulle rida ut. jag var inte nervös men var beredd på att få en ganska "svettig" tur med tanke på vad Lena sagt om Gaston och uteritter i sällskap. Vi red in i skogen och ut vid säve kyrka för att sen rida grusvägen tillbaka. Det gick jättebra, Gaston skötte sig som en ängel men fick för det mesta gå först. När vi travade på grusvägen kunde jag varva och vara lite efter och lite före men mest red vi sida vid sida då kan man ju passa på att prata lite samtidigt :) Gaston och K ville väl tävla lite om vem som skulle vara först men var snälla ändå. Vi var nog ute i ca 1½h med en hel del trav. Vågade mig inte på nån galopp man ska väl inte utmana ödet för mycket. K är ju inte heller en häst som jag tror kan gå i galopp i lugnt tempo och det hade jag nog velat ha till att börja med.

Sen mockade jag hagen och gjorde annat roligt, smorde in tränsen. Avkopplande med stallsysslor trots allt.

På kvällen/em var vi och åt på Thai Amazing lika gott som alltid även om man äter två portioner för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar