onsdag 1 april 2009

Vårkänslor - men lite sorligt

Det spritter i kroppen och humöret går på topp, visst är det så när våren kommer?

Trots det blev det en dipp på förmiddagen, fick reda på att en bekants häst hade gått bort. Jag har träffat henne men vi är inte jättebra kompisar. Men ändå skär det i hjärtat mest av sorgen som fortfarande finns kvar efter min egen häst som gick bort dagen innan julafton 2006. Det gör fortfarande ont att tänka på honom.

Igårkväll fortsatte vi med målningen av Linnéas rum, det ska bli gult och rött, Linnéa fick själv välja färgerna även om jag hade ett litet finger med i spelet. Tre väggar ska bli gula med en röd rand horizontelt ungefär som en bård och en röd fondvägg. När jag började med att måla alla kanter på rummet med den "ljusgula" färgen så grimascherade jag illa, den såg riktigt hemsk ut! en nyans som jag nästan blev illamående av. Men jag fortsätte för att se om slutresultatet blev lika illa. När jag rollat blev nyansen lite bättre och imorse kunde ja andas ut när jag öppnade dörren, det såg mycket bättre ut. Färgen hade blivit ljusare i nyansen. *pust*.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar