torsdag 9 april 2009

Gaston har anlänt 3april

Nu har Gaston anlänt. Jag åkte ner till Lena efter jobbet. Dimman låg tjock i Göteborg men nere i Frillesås sken solen. Gaston stog i hagen och tittade nyfiket på mig när jag kom. Vi fixade papper och plockade ihop utrustning som jag ska få låna. 1st hoppsadel, två träns, 1 regntäcke, 1fleecetäcke, 1 flugtäcke, 1 sommartäcke, 3par benskydd, Grimma, mm även om jag tyckte att det bara var det absolut nödvändigaste så blev det nästan en hel A4 sida. :o

Lena lastade Gaston som var på plats efter tre försök och det såg inte så svårlastat ut. Värre historier har jag ju haft med Bullen som överhuvudtaget vägrade gå in i transporten. Sen åkte vi iväg i varsin bil mot hisingen och hamnade tillslut framme vid stallet.

Gaston spanade in stället och fick gå in i boxen, vi lastade av sakerna och efter en hel del prat så avslutade Lena med "ja jag har ju varnat dig" Sen åkte hon. Lite nervös kände jag mig, tänk om jag trots allt tagit mig vatten över huvudet och det skulle gå åt skogen med ridningen. Jag klappade lite nervöst på Gaston och åkte hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar