torsdag 30 april 2009

Obs pappa är inte en hon!

Imorse var Linnéa extremt lättväckt. Det var ju pappas födelsedag och vi hade förberett paket som vi gömt i hennes rum. Linnea hade själv fått välja en chokladkartong (med hjärtan) som  hon slagit in och hade även valt ett glittrigt kort med en katt på.

När jag kom in till henne kl 6:40 satte hon sig upp direkt när jag sa, " -ska vi fira pappa nu?" Pappa var ju redan uppe, morgonpiggare än en tupp :) och satt i fåtöljen och knappade på sin dator. Linnéa fick skriva kort "Grattis älskade pappa" ville hon skriva och jag gjorde en mall.  under tiden borstade jag tänderna och det var en hel del tissel och tassel som jag antar att Anders spetsade öronen till. Sen föreslog jag att vi skulle sjunga när vi gick ut. Jag må han leva.

Linnéa började sjunga som för att påminna sig om texten men hon tittade strängt på mig när hon närmade sig. ... och visst ska HAN leva ... hon betonade HAN extra noggrant och tittade strängt på mig och sa. "-För pappa är ju inte en HON" :D Nej det är han nog inte sa jag med ett stort leende på läpparna.

Pappa blev iallafall glad för sina paket, av mig fick han ett par cykelpedaler som man kan fästa cykelskor på, skorna får han skaffa själv. Sen åkte jag till jobbet och Anders och linnéa åt frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar